10 tipov ako zvýšiť prirodzene hladiny hormónu testosterónu

Mať „zdravé“ hodnoty hormónu testosterónu je elementárny základ pre naberanie svalov, ako aj celkovo pre to aby si sa cítil a správal viac ako poriadny chlap.

Hormón testosterón ovplyvňuje tvoju:

  • chuť na sex,
  • schopnosť naberať svaly,
  • silu,
  • tuhosť kostí,
  • percento podkožného tuku,
  • rast vlasov a ochlpenia,
  • plodnosť,
  • schopnosť sústrediť sa a drive,
  • motiváciu,
  • energiu fyzickú aj mentálnu.

Hladina testosterónu môže postupne klesať s pribúdajúcim vekom, ale môže kolísať aj podľa toho či je muž obézny, stresuje sa, pije alkohol alebo berie rôzne lieky. Ďalšie príčiny, ktoré znižujú hladinu testosterónu môžu byť pretrénovanosť, alebo naopak fyzická pasivita a niektoré choroby.

Čo môžeš na sebe spozorovať, ak máš málo testosterónu:

  • Nízka, alebo žiadna chuť na sex, nezáujem o opačné pohlavie.
  • Slabá motivácia a výkon v práci a celková nechuť k životu.
  • Neschopnosť sústrediť sa.
  • Málo energie a neustála únava.

Ak máš málo energie v práci a celkovo ti chýba motivácia, toto je pomerne jednoduché napraviť, existuje tu množstvo spôsobov ako upraviť a zvýšiť hladiny hormónov prirodzene. Každopádne ak máš málo testosterónu v tomto článku nájdeš niekoľko tipov, ktoré môžeš použiť ihneď v praxi a zlepšiť tak svoj život. Poďme na to.

1.Kvalitný spánok

Dopraj si aspoň 7-8 hodín dobrého spánku každú noc. Ideálne, nekonzumuj tesne pred spaním príliš sladké jedlá ani tekutiny. Vytvor v miestnosti úplnú tmu a odstráň všetky zdroje svetla. Tak isto minimalne 5m od postele nemaj žiadny mobil, tablet, wifi a iné elektromagnetické žiariče. Nekvalitný spánok ti môže znížiť testosterón až o 40%.

2. Poriadne makaj!

Hladiny testosterónu stúpajú keď máš intenzívny krátky tréning napríklad v posilke. Mám na mysli teraz silové cviky ako je benchpress, drepy, mŕtvy ťah, teda hlavne málo opakovaní s vyššími váhami. Výskumy dokazujú, že to má omnoho väčší vplyv na zvýšenie testosterónu ako cviky na strojoch.

3. Dávaj si pozor na to čo konzumuješ

Množstvo nezdravého jedla ako sú polotovary, fast-food a spracované potraviny môžu výrazne znížiť tvoj testosterón a ty tak naberáš na váhe. Odporúčam ti jesť hlavne potraviny, ktoré obsahujú zdravé tuky ako sú napr. kokosový olej, avokádo, olivový olej, orechy. Tak isto odporúčam jesť množstvo čerstvej zeleniny a šalátov. Vďaka tomu znížiš aj hladinu hormónu estrogénu. Veľmi dobrá na to je brokolica, kapusta a cesnak, ktorý tiež znižuje hladinu kortizolu. Konzumácia bielkovín a sacharidov v optimálnom množstve je tiež potrebná na zvýšenie testosterónu, ale vyhni sa konzumácii veľkého množstva sacharidov v jedlách ako sú cestoviny, biele pečivo a sladené nápoje. Vyhni sa aj jedlám zo sóje.

4. Maj sex často minimálne 2-3 do týždňa

Hladiny testosterónu ti rapídne klesnú ak budeš mať sex menej ako 1x do týždňa. Po dobrom sexe sa nielenže skvelo cítiš, ale hladiny testostrónu ti vyletia ako raketa.

5. Vyhni sa prílišnému stresu

Keď si v strese telo produkuje „stresový“ hormón kortizol, ktorý znižuje prirodzenú produkciu hormónu testosterónu. Ak sa často stresuješ či už doma alebo v práci pouvažuj, či nie je prospešné pre teba zmena partnerky alebo práce. Tak isto začni viac relaxovať napríklad formou masáže alebo welness. Určite ti odporúčam aj meditáciu alebo jógu.

6. Obmedz alebo úplne prestaň piť alkohol

Pravidelné pitie alkoholu má množstvo negatívnych účinkov na ľudské telo. Samozrejme alkohol ovplyvňuje aj na tvorbu testosterónu. Obmedz alkohol alebo sa ho úplne vzdaj a budeš mať testosterónu viac.

7. Užívaj výživové doplnky

Jablko, ktoré si si dal pred 100 rokmi na dedine a jablko kúpené v supermarkete sa dnes veľmi líši. Nedostatok vitamínov, genetické modifikácie, chémia na podporu vzhľadu a veľkosti potravín to všetko ovplyvňuje to koľko vitamínov z potravín získavaš. Dnes z „normálneho“ jedla nezískavame toľko živín ako naši dedovia, preto je vhodné doplniť chýbajúce vitamíny a minerály formou výživových doplnkov.

Existuje množstvo výživových doplnkov, ktoré ti pomôžu mať testosterónu viac. Ide o Vitamín B6, magnézium zinok podporujú premenu voľného cholesterolu na testosterón. Taktiež najznámejší doplnok na podporu testosterónu je tribulus terrestris – kotvičník zemný.

8. Maj krátke tréningy

Nemaj zbytočne dlhé tréningy – viac ako hodinu. Pretože, sa môže začať vylučovať hormón kortizol, ktorí znižuje produkciu testosterónu.

9. Nepretrénuj sa

Každý extrém škodí a rovnako ako tréning je dôležitá aj regenerácia po tréningu. Ak si všímaš na sebe príznaky ako nespavosť a bolesť svalov – nie svalovica, je možné že máš tréning príliš často. Je ťažko povedať koľko je veľa trénovania, ale pokiaľ nie si profesionálny športovec viac ako 5x týždenne je podľa mňa maximum. Pretrénovanosť môže mať tiež vplyv na zníženie tvorby testosterónu. trénuj 3 – 5x do týždňa a 2 dni si dopraj relax a oddych

10. Buď súťaživý

Muži rastú vo výzvach. Preto tak obľubujeme súťaženie a súťaživé športy. Spomínam si na ten pocit keď som naposledy stál na bežeckých pretekoch. Bolo to úžasné. Nejde ani o to vyhrať, ale prekonať vlastné limity a postaviť sa súperovi. To všetko spôsobuje nárast testosterónu.

Verím, že som ti dal v tomto článku množstvo užitočných tipov, ako zvýšiť testosterón prirodzene a cítiť sa tak viac ako chlap. Mať vďaka tomu vyššie sebavedomie, viac sexu a celkovú chuť do života.

Ak by si chcel použiť skratku a chceš využiť naplno potenciál svojho tela, mať väčšiu chuť na sex, lepšiu erekciu, lepší drive, motiváciu a chceš sa cítiť plný energie KLIKNI SEM a pozri si najnovší, vedecky overený prírodný prípravok na zvýšenie hladín testosterónu. Nielenže sa budeš cítiť viac ako chlap, ale pri tréningu zažiješ omnoho rýchlejší progres a budeš môcť dvíhať váhy, ktoré si predtým nedvíhal.

Komentáre

Zanechajte komentár

* Povinné polia